ماسك زنجبيل براي زيبايي پوست و پرپشتي موهاي سر

۸ بازديد

زنجبيل داراي خواص بسيار زيادي است و روش هاي بسياري براي استفاده از آن وجود دارد . از زنجبيل براي پخت و پز به عنوان ادويه براي مزه دار كردن غذا استفاده مي شود ، در پزشكي براي درمان بسياري از بيماري ها نيز كاربرد دارد و 

علاوه بر اين زنجبيل به دليل خاصيت بي نظيري كه دارد در مواد آرايشي براي كاهش روند پيري مورد استفاده قرار مي گيرد و معمولاً به لوسيون ها، تونيك ها و كرم ها افزوده خواهد شد.
اين محصول طبيعي و ارگانيك همچنين يك ماده ايده آل در ماسك هاي صورت نيز مي باشد و جالب توجه اين است كه ماسك صورت زنجبيل در سالن هاي آرايشي بسيار محبوب است اما چه بهتر كه براي پيشگيري از هزينه اضافي، اين ماسك هاي طبيعي را در خانه تهيه كنيد.
چرا زنجبيل براي پوست و مو مفيد است؟

زنجبيل به طور گسترده اي براي محصولات مراقبت از پوست مورد استفاده قرار مي گيرد كه به دليل خصوصيات منحصر به فرد مي باشد .
ريشه زنجبيل سرشار از روغن هاي سبك ، آمينو اسيدها ( تريپتوفان ، ترونين ، ليسين ، متونين، فنيل آلانين، والين) ، ويتامين هاي( C, B1, B2, A و نياسين) ، مواد معدني ( كلسيم ، آهن منيزيم ، فسفر ، پتاسيم ، سديم ، روي) در غلظت هاي بسيار بالايي است .
زنجبيل درخشندگي پوست و مو را افزايش مي دهد و استفاده از آن به صورت موضعي باعث روشن شدن پوست خواهد شد .
ساير مزاياي زنجبيل :

تقويت سيستم ايمني پوست

از بين بردن ميكروب ها

ترميم تناژ پوستي

كمك به بهبود شكستگي و زخم

رفع جوش و آكنه

جوانسازي پوست و پيشگيري از روند پيري

تحريك گردش خون

تميز شدن پوست

نرم و كشساني كردن پوست

بهبود و طراوت پوست

كاهش چين و چروك

جوانسازي پوست
ماسك هاي زنجبيلي براي انواع پوست

اين نوع ماسك براي انواع پوست مناسب است پس :
اگر پوست چربي داريد، ماسك زنجبيل به كاهش سبوم كمك مي كند ، منافذ را تميز مي كند ، جوش ها و آكنه ها را از بين مي برد .
اگر پوست حساسي داريد، ماسك زنجبيل به شما كمك مي كند كه راحت تر تاثير آب و هواي بد را از روي پوستتان از بين ببريد، از محو شدن رنگ پوست جلوگيري كنيد، از قرمزي ها خلاص شويد، اثرات كم خوابي روي پوست رو از بين ببريد و تازگي و درخشندگي رو به پوست برگردانيد .
براي پوست خشك و پوست نرمال، ماسك زنجبيل مي تواند تازگي و سلامت و زنده بودن رو به پوست احيا كند .
ماسك زنجبيل و روغن زيتون:

مواد لازم:
ريشه زنجبيل

روغن زيتون

طرز تهيه :
ريشه زنجبيل را در آورده و رنده كنيد و آن ها را با روغن زيتون تركيب كنيد و سپس اين ماسك را روي گردن و صورت تان به مدت 15 الي 20 دقيقه قرار دهيد و با آب ولرم شستشو دهيد .
اين ماسك براي انواع پوست ها مناسب است و مي توانيد 1 يا 2 بار در هفته از آن استفاده كنيد و بعد از استفاده منظم خواهيد ديد كه پوست شما به طور كلي بهتر و درخشنده تر شده است .
چاي سبز و زنجبيل براي از بين بردن جوش ها:

مواد لازم :
5 گرم زنجبيل رنده شده

10 ميلي ليتر چاي سبز جوشانده شده

طرز تهيه :
چاي سبز را با زنجبيل مخلوط كنيد و به صورت خود بزنيد .
اين ماسك براي نرم كردن پوست مناسب است و همچنين داراي خواص آنتي باكتريال مي باشد و بهترين ماسك براي پوست هاي چرب است و براي استفاده منظم بايد دو بار در هفته از آن استفاده كنيد .
ماسك زنجبيل براي درمان آكنه:

مواد لازم :
1 قاشق چاي خوري زنجبيل تازه زنده شده

100 ميلي ليتر آب

طرز تهيه :
اول از همه زنجبيل ها را رنده كنيد و براي آسان تر شدن كار اول زنجبيل ها را داخل يك كيسه پلاستيكي بريزيرد و بعد آن را در فريزر قرار دهيد و بعد از يك ساعت زنجبيل را از فريزر در آورده و پوست آن را با قاشق بكنيد و بعد از آن مي توانيد راحت تر زنجبيل ها را رنده كنيد. حال آن ها را با آب سرد مخلوط كنيد و اجازه دهيد كه اين ماسك تا صبح روي پوستتان بماند .
چنانچه در بخش سلامت پوست و موي نمناك ميخوانيد اين تركيب به شما كمك مي كند كه از شر جوش ها و آكنه ها خلاص شويد و همچنين براي پوست هاي ملتهب مناسب است و براي نتيجه بهتر مي توانيد هر روز از اين ماسك استفاده كنيد .
انواع ماسك زنجبيل
ماسك زنجبيل و خاك رس براي جوش هاي سر سياه

مواد لازم :
20 گرم خاك رس سفيد

10 ميلي ليتر چاي سبز

15 ميلي ليتر جوشانده بابونه

20 گرم ريشه زنجبيل

طرز تهيه :
تمام مواد را با يكديگر تركيب كنيد و سپس ماسك به دست آمده را به صورت خود بزنيد و يك ربع بعد صورت را با آب خنك بشوييد .
اين ماسك براي تمام انواع پوست ها مناسب است و همچنين مي تواند آكنه پوست هاي چرب را از بين ببرد .
اين ماسك زنجبيل براي از بين بردن جوش هاي سر سياه نيز مناسب است و پوستي تازه و درخشنده را به شما تحويل مي دهد و براي داشتن پوستي بي عيب و نقص، 2 تا 3 بار در هفته از آن استفاده كنيد .
ماسك آب ليمو و زنجبيل

مواد لازم :

20 ميلي ليتر خاك رس سبز

5 ميلي ليتر آب ليمو

5 گرم ريشه زنجبيل

طرز تهيه :
ريشه زنجبيل را رنده كنيد و آن را با خاك رس، آب ليمو و چاي تركيب كنيد و سپس ماسك به دست آمده را به پوست صورت خود بزنيد و بعد از يك ربع صورت تان را با آب خنك بشوييد .
اين ماسك براي پوست هاي چرب مناسب است و از بروز آكنه جلوگيري مي كند و براي بهترين نتيجه 2 تا 3 بار در هفته از آن استفاده كنيد .
ماسك ضد چروك عسل و زنجبيل

مواد لازم :
1 قاشق چايخوري پودر خشك زنجبيل

40 گرم عسل

طرز تهيه :
اين نوع ماسك بنا به درخواست برخي از شما كاربران عزيز نمناكي ارائه شده است ؛ تمام مواد را با يكديگر تركيب كنيد و سپس آن را به صورت بزنيد و بعد از 10 الي 15 دقيقه با آب خنك بشوييد .
اين ماسك جريان خون را در پوست صورت افزايش مي دهد و به شما كمك مي كند تا خطوط و چروك هاي عميق پوستي را از بين ببريد و همچنين مي توانيد 2 بار در هفته از اين ماسك استفاده كنيد .
ماسك عسل و زنجبيل
ماسك كره كاكائو و زنجبيل براي پوست هاي چرب

مواد لازم :
20 گرم ريشه زنجبيل

5 ميلي ليتر روغن كنجد

5 ميلي ليتر كره كاكائو

طرز تهيه :
ريشه زنجبيل رنده شده را با ديگر مواد تركيب كنيد و اين تركيب را درون يخچال بگذاريد و سپس كل شب را روي صورت و گردن خود نگه داريد. اين ماسك براي تمام انواع پوست ها مناسب است و بايد دو بار در هفته آن را به صورت تان اعمال كنيد .
ماسك درخشان كننده زنجبيل

مواد لازم :
2 قاشق چايخوري پودر زنجبيل

3 قاشق چاي خوري گلاب

طرز تهيه :
پودر زنجبيل را با گلاب تركيب كنيد و سپس آن را به حالت خميري در آورده و به پوست خود بزنيد . اگر فكر مي كنيد كه گلاب تركيب كم است، كمي به آن اضافه كنيد .
سپس ماسك را به پوست خشك و تميز زده و 10 دقيقه صبر كنيد. بعد از گذشت 10 دقيقه، ماسك را با آب سرد از صورت خود بشوييد و درمان را به صورت روزانه تكرار كنيد تا بهترين نتيجه را بگيريد .
اگر از نتيجه آن راضي بوديد، مي توانيد آن را به هفته اي 2 تا 3 بار كاهش دهيد .
نكته: ممكن است بار اولي كه از اين ماسك استفاده مي كنيد، دچار حساسيت و خارش شويد و اگر اين خارش زياد بود، حتما سريعا با آب سرد صورت خود را بشوييد .
اين ماسك را هرگز به اطراف لب ها و چشم ها نزنيد.اگر آلرژي داريد، هر گز از اين ماسك استفاده نكنيد.اگر آكنه يا زخمي روي صورت خود داريد، اين ماسك را به صورت تان نزنيد.

استفاده از ماسك هاي زنجبيل براي رشد و تقويت موهاي سر

اگر نگران نازك شدن و ريزش مو هستيد ، زنجبيل ميتواند به شما در رفع اين نگراني كمك كند. به دليل توانايي زنجبيل در تحريك گردش خون و پروتئين هاي كراتين ، يك ماسك مو ساخته شده از زنجبيل مي تواند زندگي را به موهاي شما برگرداند.
ماسك اول :ماسك آب زنجبيل

مواد لازم
زنجبيل

آب

طرز تهيه
شش اونس ريشه زنجبيل تازه را پوست بگيريد. آن را به قطعات برش داده و در مخلوط كن به همراه يك چهارم فنجان آب بريزيد و آنها را باهم مخلوط كنيد تا زماني كه يك خمير غليظ داشته باشيد. مخلوط را از صافي رد كنيد و به صورت كامل آب آن را بگيريد و روي پوست سر خود بماليد و اجازه دهيد تا 5-10 دقيقه روي پوست سر و موهايتان باقي بماند.
بعد از زمان تعيين شده موها را به طور كامل بشوييد.
تقويت مو با زنجبيل
ماسك دوم :زنجبيل و روغن جوجوبا

مواد لازم
3-4 عددنجبيل تازه

روغن جوجوبا (يا روغن زيتون فشرده سرد )

دستورالعمل
1. پوست زنجبيل را كامل بگيريد و آن را خوب رنده كنيد (ساده ترين كار براي بدست آوردن آب زنجبيل).
2. با استفاده از يك صاف كننده يا يك پارچه نازك ، زنجبيل رنده شده را فشار داده و آب آن را از خمير جدا كنيد.
3. روغن جوجوبا (يا روغن زيتون يا روغن نارگيل) را به آن بيفزاييد - مقدار آن را به صورت چشمي ميتوانيد تعيين كنيد به اين صورت كه براي اين ماسك روغن بيشتري از آب زنجبيل استفاده كنيد.
4. مواد اوليه ماسك را به خوبي مخلوط كرده و با استفاده از توپهاي پنبه اي ، آن را بر روي قسمتهاي مختلف سر خود بماليد. مطمئن شويد كه پوست سر شما كاملاً با اين ماسك پوشيده شده است. براي نتيجه ي بهتر بايد يك يا دو بار در هفته اين روال را انجام دهيد.
5 . پوست سر آغشته به اين ماسك را به مدت 3 دقيقه ماساژ دهيد و موهاي خود را با يك كيسه پلاستيكي يا كلاه دوش بپيچانيد. اجازه دهيد ماسك 20 تا 30 دقيقه روي موهايتان بماند (يا اگر بيشتر وقت داريد) بيشتر بنشينيد و سپس موهايتان را به صورت كامل با شامپوي ملايم بشوييد.
نكته
اگر مشكل پوست سر يا شوره سر داريد ، بايد اين ماسك مو را امتحان كنيد زيرا واقعاً پوست سر شما را تميز مي كند و به ياد داشته باشيد براي ديدن نتيجه ، بايد در استفاده منظم از اين امر مداومت به خرج دهيد.
ماسك سوم :ماسك ضد ريزش موي زنجبيل و رزماري

مواد لازم
1 قاشق غذاخوري زنجبيل رنده شده

2 قاشق غذا خوري روغن گياهي مانند نارگيل ، بادام يا روغن زيتون

3 تا 5 قطره روغن رزماري

طرز تهيه
با موهاي تميز شروع كنيد ، زيرا تميز نبودن مو و پوست سر مانع از خيس شدن كامل موهايتان با ماسك مي شود.زنجبيل رنده شده ، روغن گياهي دلخواه و اسانس رزماري را در يك كاسه كوچك تركيب كنيد.موهاي خود را به چندين بخش تقسيم كنيد ، اين مخلوط را روي پوست سر خود با استفاده از انگشتانتان به خوبي در قسمت ريشه هاي مو بماليد.اجازه دهيد مخلوط 15 تا 30 دقيقه روي موهايتان باقي بماند ، سپس طبق معمول بشوييد.براي بهترين نتيجه ، اين ماسك را دو بار در هفته استفاده كنيد.

مطالبي كه از منابع خارجي ترجمه شده ، تنها جنبه اطلاع رساني و آموزشي دارد . از اينرو توصيه پزشكي تخصصي تلقي نمي شوند و نبايد آنها را جايگزين مراجعه به پزشك جهت تشخيص و درمان دانست .

منبع : نمناك

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.