آموزش برق انداختن ماشين در چندگام

۸ بازديد

هميشه لازم نيست كه ماشينتان را براي تميز شدن به كارواش ببريد و هزينه فراوان بابت آن بپردازيد. شما مي توانيد با چند ترفند ساده اما اساسي ماشينتان را برق بياندازيد و هزينه كارواش را صرفه جويي كنيد. 

چنانچه در اين بخش خواهيم گفت اگر مي خواهيد بخش هاي داخلي و خارجي ماشينتان برق بزند و تميز شود بدون آنكه ماشين را به كارواش ببريد، روش هاي ساده زير را به كار ببريد.
چگونه خودرو خود را بشوييم ؟در يك بعد از ظهر در سايه اقدام به شستشوي ماشين كنيد زيرا شستن ماشين در آفتاب سبب خشك شدن سريع ماشين و ايجاد لكه روي آن مي شود.
با آب ابتدا آلودگي هاي ماشين را بشوييد.
دو سطل آب را پر كنيد و در يكي مايع شستشو و آب ريخته و در ديگري آب تميز بشوييد.
با اسفنج بدنه اتومبيل را بشوييد، هر بار اسفنجتان را بشوييد و دوباره دور تا دور اتومبلتان از بالا به پايين بشوييد و مكان هايي هم كه كثيفي بيشتر است اسفنج را چند بار بكشيد.
روش شستن اتومبيل
رينگ و لاستيك خود را با اسفنج جداگانه بشوييد. سپرهاي مشكي خودرو را با همان روغن هاي مخصوص به وسيله ي اسفنج چرب كنيد.
سپس خودرو خود را از بالا به پايين بشوييد و آب كشي كنيد.
اتومبيلتان را با دستمال مخصوص و تميز خشك كنيد.
شيشه ها را به وسيله ي تي هاي مخصوص شيشه يا يك دستمال حوله اي تميز خشك كنيد. داخل شيشه ها و آينه ها را با شيشه پاك كن تميز كنيد.
داخل ماشين را تميز كنيد. كفپوش ها را بشوييد و خشك كنيد. روكش صندلي ها اگر چرم بود سريع دستمال خشك بكشيد. براي اينكه صندلي هاي چرمتان ترك نخورند. روغن مخصوص چرم را با فرچه روي صندلي بزنيد و بعد روي آن پلاستيك بكشيد تا روغن به خورد صندلي برود و بعد آن را برداريد و با دستمال تميزي روي آن بكشيد.
اجازه ندهيد لكه ها روي اتومبيل باقي بمانند زيرا با گذشت زمان اين لكه ها به رنگ اتومبيل آسيب مي زنند.
در صورتي كه مايل بوديد مي توانيد پوليش بزنيد.
برق انداختن اتومبيل
با استفاده از دستگاه بخارشور ماشين را تميز كنيد.
كل ماشين را جارو برقي بكشيد و بعد از اينكه تميز شد، سري مخصوصي را به بخار شور وصل كنيد و با آن روي سقف ماشين بكشيد دقت كنيد همه جاي آن را بخارشور بكشيد و كاملا تميز كنيد.
بعد از شستن سقف ماشين به سراغ صندلي ها برويد و صندلي هاي اتومبيل و همه ي درزهاي صندلي و اتومبيل را بخارشور بكشيد.
با دستمال نمدار بعد از تميز كردن سقف و صندلي ها تمام قسمت هاي در و داشبورد و جلو و فرمان اتومبيل را تميز كنيد و با روغن مخصوص به وسيله ي اسفنج روي آن بكشيد تا هم براق و تميز شود و گرد و غبار كمتري روي آن ها بنشيند.
با مخلوط شامپو و آب و با برس هاي نرمي بدنه ي خودرو را بشوييد و بعد از كشيدن كف آن را آبكشي كنيد.
بعد از اينكه آبكش كرديد با يك دستمال حوله اي تميز و خشك اتومبيل را خشك كنيد و شيشه ها را با يك دستمال حوله اي تميز خشك كنيد.
طرز شستن اتومبيل
ترفندهاي جالب براي شستشوي اتومبيل برق انداختن ماشين با نرم كننده مواگر مي خواهيد تا مدت ها از شستشوي ماشينتان خلاص شويد و ماشين شما براق تر از قبل شود به جاي شستشوي آن با مواد شوينده از نرم كننده مو استفاده كنيد. شستشوي ماشين با نرم كننده مويي كه لانولين دارد باعث درخشش زياد بدنه خودرو شده و آب باران روي آن نمي ماند و لكه هم ايجاد نمي كند.
تميز كردن شيشه هاي ماشين با دستمال مرطوب آرايشي

شايد باور پذير نباشد اما مي توانيد امتحان كنيد و شيشه هاي اتومبيل خود را با دستمال هاي مرطوب آرايشي تميز كنيد. اين روش ساده سبب مي شود شيشه هايتان از تميزي برق بزنند و همه آلودگي ها از سطح شيشه پاك شوند.

برق انداختن ماشين
مايع شيشه شوربراي شستشوي چراغ اتومبيل

اگر مي خواهيد چراغ هاي اتومبيل تان نور شفافي بتاباند و تميز شود بهترين روش استفاده از مايع شيشه شور براي شستشوي آنهاست.
براق شدن شيشه ها با مخلوط الكل و مايع ظرفشويي4 پيمانه الكل و 2 قاشق چاي خوري مايع ظرفشويي تركيب ايده آلي براي شستشوي شيشه ها است. مخزن شيشه شور اتومبيل را با اين مخلوط پر كنيد تا موقع باران، شيشه ها پر لك نشوند.
تميز كردن لاستيك ماشين با نوشابه

براي تميز كردن لاستيك هاي ماشين مقداري نوشابه روي دستمال بريزيد و روي لاستيك ها بكشيد اين كار سبب برق زدن لاستيك ماشين مي شود. همچنين مي توانيد براي از بين بردن لكه لاستيك هاي حاشيه شيشه ها از نوشابه استفاده كنيد تا به خوبي برق بزنداما دقت كنيد نوشابه روي بدنه ماشين نريزد چون رنگ آن را از بين مي برد.
براي شستن و تميز كردن لكه هاي شيشه از نوشابه استفاده كنيد و روي مرز بين كاپوت و شيشه يك پارچه قرار دهيد، به طور كامل نوشابه را از روي شيشه پاك كنيد.
شستن سريع ماشين
شستشوي بدنه ماشين با جوش شيرين

براي اينكه بدنه ماشينتان تميز شود و برق بزند 1/4پيمانه جوش شيرين را با يك چهارم پيمانه مايع ظرف شويي در گالن يك ليتري بريزيد و در مقدار متناسبي آب حل كنيد. در گالن را ببنديد و آن را خوب تكان دهيد و به آن 2 ليتر آب اضافه كنيد. سپس اتومبيل تان را با اين محلول بشوييد. خواهيد ديد اتومبيل شما از تميزي برق مي زند.
از بين بردن لك شيشه هاي خودرو در روزهاي باراني

قبل از آمدن باران و لك شدن شيشه هايتان يك چهارم فنجان آمونياك خانگي را با يك ليتر آب مخلوط كنيد و در يك بطري پلاستيكي بريزيد و در اتومبيل نگه داريد تا در هنگام بارش باران و لك زدن شيشه ها از آن استفاده كنيد. شما نمي توانيد باران را پيش بيني كنيد اما مي توانيد روشي به كار بگيريد تا شيشه ها در باران لك نزنند. محتوي اين بطري را روي شيشه ها بريزيد و با دستمال كاغذي پاك كنيد.
براي تميز كردن برف پاك كن ها ¼ پيمانه آمونياك خانگي را در يك چهارم پيمانه آب سرد حل كنيد و لبه هاي برف پاك كن را بلند كنيد و هر دو طرف آن را با دستمال حوله اي آغشته به اين محلول تميز كنيد. سپس آنها را با يك پارچه خشك و تميز پاك كنيد و دوباره سرجايشان بگذاريد.
برق انداختن ماشين
پاك كردن گِل ماشين با پتاسيم بي تارترات

در مكان هايي كه گل و لاي زيادي وجود دارد، براي برطرف كردن آلودگي ها ي شيشه و بدنه از كرم ¬پتاسيم بي تارترات استفاده كنيد. سپس شيشه را با آب صابون رقيق بشوييد و به خوبي آبكشي و خشك كنيد.
شستشوي بدنه اتومبيل با آب و صابون

دوده ها، روغن هاي چرب كه از رفت و آمد به پمپ بنزين و مكانيكي روي بدنه اتومبيل مي نشينند و رنگ بدنه را به مرور زمان كدر مي كنند. اين لكه ها را با يك دستمال پاك كنيد و بعد با آب و صابون آن را دقيق بشوييد تا رنگ اتومبيل كدر نشود.
تميز كردن ماشين
تميز ماندن داخل خودرو با نصب كيسه هاي زباله مخصوص

در بازار كيسه هاي زباله مخصوص اتومبيلي وجود دارند كه با نواري به دنده وصل مي شوند. خاصيت اين كيسه ها اين است كه از كثيف شدن خودرو جلوگيري مي كند چرا كه آشغال ها را در آن ها مي ريزيم.
خوشبو شدن محفظه داخل اتومبيل با قهوه

بهترين بوگير براي ماشين تركيب عطر قهوه و عطرغير روغني محبوب خودتان است. براي اين كار دانه هاي قهوه آسياب نشده را داخل يك توري بريزيد و روي دانه ها عطر و ادكلن مورد علاقه خود را بپاشيد.
خوشبو شدن ماشين
بهترين زمان شستشوي ماشين

بهترين زمان شستشوي ماشين هنگامي است كه موتور ماشين داغ نيست. بهتر است اتومبيل را در روزهاي گرم بشوييد و بعد از شستشو سريع خشك كنيد تا بدنه ماشين لك نزند.
منبع : نمناك

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.